ADE103: Θεωρίες για τη Μάθηση των Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων

Shares

ADE103: Θεωρίες για τη Μάθηση των Ενηλίκων και Συμβουλευτική Ενηλίκων

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Ενηλικίωση και ανάπτυξη 

  • Αναπτυξιακές-Ψυχολογικές, ΓνωστικοΕξελικτικές και Ανθρωπιστικές Προσεγγίσεις στη Μάθηση Ενηλίκων

  • Ο ρόλος των συναισθημάτων – Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και ευρήματα  νευροεπιστημών και γνωστικής ψυχολογίας 

  • Η εκπαιδευτική ομάδα και ο ρόλος της – Η θεωρία του Δυναμικού Πεδίου, Φάσεις ανάπτυξης & ρόλοι που αναδύονται στην ομάδα, Κοινωνική μάθηση 

  • Ο Ρόλος και τα Χαρακτηριστικά του Εκπαιδευτή Ενηλίκων – Ο διευκολυντικός του ρόλος, Σχέση εκπαιδευτήεκπαιδευόμενου, Η σημασία του κριτικού στοχασμού για τον εκπαιδευτή ενηλίκων

  • Μικροδιδασκαλίες – Σχεδιασμός, πραγματοποίηση & αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας 

  • Βασικές Θεωρίες Συμβουλευτικής & προσανατολισμού (Λογικο-θυμική Προσέγγιση (Ellis), Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Βerne), Ψυχαναλυτική Θεωρία (Freud), Προσωποκεντρική Θεωρία (Rogers),Moρφολογική Θεωρία (Gestalt), Συμπεριφορισμός (Skinner, Bandura) 

  • Ρόλος και προσωπικά γνωρίσματα του Συμβούλου ΣΥΠ

  • Η Συμβουλευτική Διαδικασία

  • Συμβουλευτική και Προσανατολισμός ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

  • Πρακτικές Εφαρμογές – Διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης και αξιολόγησης ενός προγράμματος παρέμβασης (συμβουλευτικής και προσανατολισμού, γενικής ή ειδικής εφαρμογής) 

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος , οι μαθητές θα είναι ικανοί να:

  1. Να γνωρίζουν και να ταξινομούν τις βασικές Θεωρίες Μάθησης Ενηλίκων και Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΣΥΠ).

  2. Να αναγνωρίζουν τα κίνητρα και τα εμπόδια στη μάθηση των ενηλίκων καθώς και της συμμετοχής σε υπηρεσίες ΣΥΠ.

  3. Να σχεδιάζουν και να οργανώνουν εξ αρχής συστηματικές διαδικασίες (προγράμματα, υπηρεσίες, παρεμβάσεις κ.λπ.) συμβουλευτικής, και προσανατολισμού.

  4. Να εφαρμόζουν τις αρχές της μάθησης και της συμβουλευτικής ενηλίκων, ώστε να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τόσο εμπόδια μάθησης, όσο και συμμετοχής σε υπηρεσίες ΣΥΠ.

  5. Να κινητοποιηθούν σχετικά με τους παράγοντες μου επηρεάζουν το συναισθηματικό κλίμα και τη δυναμική στην ομάδα, τόσο σε εκπαιδευτικές όσο και συμβουλευτικές δραστηριότητες.

 

Διαδικασία εγγραφής

Α) Κριτήρια Εισδοχής Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

  • Επίσημα επικυρωμένα πιστοποιητικά ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο ΤΕΙ/ΑΕΙ ή πανεπιστημιακός τίτλος εξωτερικού αναγνωρισμένος από ΔΟΑΤΑΠ, με αναλυτική βαθμολογία).

  • Επικυρωμένο Απολυτήριο Λυκείου.

  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Ταυτότητας.

  • Δύο (2) φωτογραφίες ταυτότητας.

  • Αποδεικτικά στοιχεία γνώσης της Αγγλικής γλώσσας (αν απαιτείται).

  • Μία (1) συστατική επιστολή (Πρότυπο)

  • Έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων (Οδηγίες)

  • Αίτηση

Β) Προεγγραφή

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση και επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα αποστέλλει στο πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο «Εξέλιξη».

  • Το κέντρο «Εξέλιξη» αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.

  • Το πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.

Γ) Εγγραφή

Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή αυτός καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης(Προκαταβολή) των διδάκτρων. Ακολούθως στο φοιτητή αποστέλλονται όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία χρήσης