ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Στο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης «ΕΞΕΛΙΞΗ», παρέχουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση για Πτυχιακές και Μεταπτυχιακές Σπουδέςστο Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου (http://frederick.edu.gr/) σε συνεργασία με τη Unicert (http://unicert.gr/), αποκλειστικό αντιπρόσωπο του Πανεπιστημίου FREDERICK σε Ελλάδα και Βαλκάνια για τη προώθηση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, δια ζώσης και εξ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών του.
Το εκπαιδευτήριο μας αναλαμβάνει την έγκυρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων για οποιαδήποτε από τα προγράμματα του Πανεπιστημίου, χωρίς καμία επιβάρυνση.
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Ειδική Εκπαίδευση (με πρακτική άσκηση στην Ελλάδα
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ειδική Εκπαίδευση στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και τα ειδικά σχολεία.
Στοχεύει στην παροχή γνώσεων, στην ευαισθητοποίηση, και στην εκπαίδευση πτυχιούχων Παιδαγωγικών και άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σε θέματα Ειδικής Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει επιστημονική ενημέρωση όσον αφορά τον εντοπισμό, την αξιολόγηση αλλά και την αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα στο γενικό σχολείο (γενική τάξη, ειδική μονάδα, ή εξατομικευμένη ειδική εκπαίδευση) αλλά και σε άλλους χώρους παροχής ειδικής εκπαίδευσης.
Το παρόν Πρόγραμμα θα δώσει επίσης την ευκαιρία για την διεξαγωγή ερευνητικών έργων σε ένα τομέα στον οποίο δεν έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες μέχρι σήμερα, τουλάχιστον στον Κυπριακό χώρο.
Πιο συγκεκριμένα αναμένεται:
• Να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση, καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
• Να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
• Να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
• Να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
• Να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
• Να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
• Να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
• να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών. να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
• Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Εκπαίδευση Ενηλίκων
- Ειδική Εκπαίδευση (με πρακτική άσκηση στην Ελλάδα
- Εκπαιδευτικά αποτελέσματα
- Πεδίο Επαγγελματικής Απασχόλησης
Το µεταπτυχιακό πρόγραµµα Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει σχεδιαστεί µε σκοπό να δεχτεί εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων και άλλους επαγγελµατίες οι οποίοι εκπαιδεύουν και καταρτίζουν οµάδες ενηλίκων από διάφορα γνωστικά αντικείµενα και πεδία.
Το πρόγραµµα έχει αναπτυχθεί/ δοµηθεί µε γνώµονα την αυξανόµενη πολυπλοκότητα και απαιτήσεις του λειτουργήματος των εκπαιδευτών ενηλίκων ανεξαρτήτως κλάδου και αντικειμένου οι οποίοι λειτουργούν σε διαφορετικά και ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (τυπικής, µη-τυπικής και άτυπης µάθησης) και την ανάγκη για κριτική και συνολική θεώρηση των βασικών εννοιών/αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, σε µακρο-επίπεδο ή/και, µικρο-επίπεδο, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης και των αλληλεπιδράσεών τους, όπως επίσης και την αποτελεσµατική ενσωµάτωση νέων και καινοτόµων διδακτικών τεχνικών και πρακτικών και πολιτικών όπως επίσης και η αξιοποίηση της τεχνολογίας στα σύγχρονα περιβάλλοντα µάθησης.
Αποσκοπεί επίσης να δώσει το θεωρητικό, παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό υπόβαθρο µέσα στα πλαίσια των οποίων γίνεται συνεξέταση ποικίλων εννοιών όπως της εκπαίδευσης ενηλίκων, των θεωριών µάθησης, αναλυτικού προγράµµατος, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης, ώστε οι µετεκπαιδευόµενοι να µπορούν να λειτουργούν ως ηγετικά στελέχη στο χώρο της εκπαίδευσης και να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της σηµερινής αλλά και αυριανής κοινωνικής και πραγµατικότητας.
Τέλος, το πρόγραµµα έχει επίσης ερευνητικό προσανατολισµό µε ακρογωνιαίο λίθο την έρευνα δράσης και µε στόχο το µετασχηµατισµό των διδακτικών/µαθησιακών προσεγγίσεων και την προαγωγή της έρευνας στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
1. Η ολοκληρωµένη θεώρηση των βασικών εννοιών και αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, της διδασκαλίας και της αξιολόγησής της, και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των αλληλεπιδράσεων τους.
2. Η στοχευµένη ενσωµάτωση στρατηγικών διδασκαλίας και ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών, όπως επίσης και των νέων τεχνολογιών στη διδακτική διαδικασία µε παιδαγωγικές προσεγγίσεις που µεγιστοποιούν την προστιθέµενη µαθησιακή τους αξία.
3. Η κατανόηση των διαφορετικών διδακτικών και µαθησιακών αναγκών και προσεγγίσεων των ενηλίκων και η αποτελεσµατική εφαρµογή τους µέσω µελέτης των θεωριών µάθησης των ενηλίκων.
4. Ο σχεδιασµός, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός προγράµµατος εκπαίδευσης ενηλίκων αξιοποιώντας νέες µεθόδους, καινοτόµες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση ενήλικων όπως επίσης και ενσωµατώνοντας τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά µαθησιακά περιβάλλοντα.
5. Η κατανόηση της δυναµική, της ανάπτυξης και των απαιτήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, έτσι όπως εξελίσσεται στην Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη.
6. Η παραγωγή νέας γνώσης µε συστηµατική ερευνητική ενασχόληση στα εστιασµένα ενδιαφέροντα του προγράµµατος και η καλλιέργεια ερευνητικών προσανατολισµών ανάµεσα στους εκπαιδευτές ενηλίκων.
7. Η ανάδειξη της έρευνας δράσης ως σηµαντικού εργαλείου στην υπηρεσία των εκπαιδευτών ενηλίκων για αποδοτικότερες διδακτικές προσεγγίσεις υλοποίησης των στόχων της επιµόρφωσης και κατάρτισης των ενηλίκων.
8. Η ανάπτυξη αναλυτικής και κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια γόνιµου διαλόγου και συνεργασίας για την αντιµετώπιση των προβληµάτων και των προκλήσεων που σχετίζονται µε την εκπαίδευση ενηλίκων.
Ακόμη, περαιτέρω έμφαση δίνεται πλέον σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις σε θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού και συγκεκριμένα σε θέματα επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης. Αυτό δημιουργεί και την ανάγκη για περισσότερες θέσεις διδασκαλίας αλλά και καταρτισμένους εκπαιδευτές. Επίσης, τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε και ο αριθμός θέσεων εργασίας σε ιδρύματα ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα στο χώρο της δια βίου μάθησης και εκπαίδευση ενηλίκων στην Κύπρο, την Ελλάδα, την Ευρώπη αλλά και σε κοινότητες Ελληνόγλωσσων του εξωτερικού όσον αφορά την προσφορά και ζήτηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων εξ αποστάσεως, το προτεινόμενο πρόγραμμα θα ικανοποιήσεις ανάγκες σε εκπαιδευμένο προσωπικό στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενήλικων, της Δια βίου Μάθησης και της Συνεχιζόμενης Κατάρτισης όπως αναφέρεται πιο πάνω.
Επίσης, το πρόγραμμα λόγω του χαρακτήρα και της δομής του μπορεί να προσελκύσει άτομα από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, πεδία και ειδικότητες που ασχολούνται με την εκπαίδευση, επιμόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση ενηλίκων.
Το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό έχει ξεκάθαρη έμφαση, δομή και χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στην εκπαίδευση ενηλίκων κάτω από την ομπρέλα της δια βίου μάθησης. Με αυτό τον τρόπο δίνει την ευκαιρία στους απόφοιτούς του να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό, θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σε θέματα σχετικά με την Εκπαίδευση Ενηλίκων έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πολυπλοκότητα του επαγγέλματός τους, έστω και εάν προέρχονται από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, πεδία και ειδικότητες. Τέλος, το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό έχει δομηθεί με σκοπό να ικανοποιήσει ανάγκες της κοινωνίας μας.
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Διοίκηση Σχολικών Μονάδων
Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.
Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.
- Έχουν αποκτήσει ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
- Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
- Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
- Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
- Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
- Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
- Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
- Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
- Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
- Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
- Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
- Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
- Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
- Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία
Το Εξ Αποστάσεως Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία» δίνει έμφαση στην οριοθέτηση και την ανάδειξη των δεσμών μεταξύ των αναλυτικών προγραμμάτων, της διδασκαλίας, της αξιολόγησης και του τρόπου που οι διαδικασίες αυτές επηρεάζουν την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής που χαράσσουν τα κράτη. Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα αποκτήσουν βαθιά κατανόηση της πολυπλοκότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των πολλαπλών δυνάμεων που επηρεάζουν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων.
Θα αναπτύξουν επίσης δεξιότητες για συμμετοχική έρευνα δράσης για εισαγωγή βιώσιμων εκπαιδευτικών καινοτομιών και ανάληψη ηγετικών θέσεων στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ειδικεύσεις:
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία
- Παιδαγωγική-Διδακτική Ηγεσία
- Γλώσσα και Πολυγραμματισμός
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Διασφάλιση Ποιότητας
- Περιγραφή Προγράμματος
- Εκπαιδευτικοί Στόχοι Προγράμματος
- Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Σε εκπαιδευτικό επίπεδο
- Επαγγελματικό Προφίλ των Αποφοίτων
Ο επιστημονικός τομέας της Διασφάλισης Ποιότητας φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι τα πρότυπα διοίκησης, οι σχετικές διαδικασίες και πολιτικές, είναι κατάλληλες και εφαρμόζονται ορθά για να οδηγήσουν στη βελτίωση της λειτουργίας ενός οργανισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, η διασφάλιση ποιότητας είναι μια συστηματική αναθεώρηση ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, η οποία παρακολουθεί, αξιολογεί και παρέχει εποικοδομητική ανατροφοδότηση που αφορά τις δραστηριότητες του οργανισμού. Επίσης, διασφαλίζει ότι αποδεκτά επίπεδα παρεχόμενης εκπαίδευσης, αριστείας και υποδομών είναι συνεχώς παρεχόμενα. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε ένα αυξημένο ενδιαφέρον όσον αφορά τη διασφάλιση ποιότητας και την ανάπτυξη εξειδικευμένων προτύπων και διαδικασιών που πρέπει να ακολουθούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά το Παγκόσμιο και ειδικότερα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Στο ίδιο πλαίσιο, διάφοροι φορείς διασφάλισης ποιότητας έχουν αναπτύξει διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και σχετικές οδηγίες που μπορούν να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί. Αυξημένη προσοχή δίδεται στα μαθησιακά αποτελέσματα και στις μεθόδους αξιολόγησης και, ειδικότερα, πώς τα προαναφερθέντα μπορούν να εφαρμοστούν στα πλαίσια της διασφάλισης ποιότητας.
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η αγγλική.
1. Εκπαίδευση
2. Παραγωγή και Υπηρεσίες
2. Σχεδιασμός ανάπτυξη και ενσωμάτωση πολιτικών διαχείρισης ποιότητας και διεργασίας εντός ενός εκπαιδευτικού οργανισμού.
3. Απόκτηση ειδικών γνώσεων σχετικά με τους φορείς πιστοποίησης των προτύπων και των διεργασιών ταμπελοποίησης καθώς και των ελεγκτικών θεμάτων στον εκπαιδευτικό τομέα.
4. Ενημέρωση σχετικά με τη δομή και τις απαιτήσεις των προδιαγραφών της διασφάλισης ποιότητας οδηγιών και πλαισίων σε διαφορετικές χώρες και πολλών παγκόσμιων και διεθνών φορέων και οργανισμών.
5. Σχεδιασμός ανάπτυξη και ενσωμάτωση εξωτερικών και εσωτερικών ελέγχων έτσι ώστε να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της πιστοποίησης διασφάλισης ποιότητας.
6. Σχεδιασμός ανάπτυξη και ενσωμάτωση και παρακολούθηση ενός συστήματος διασφάλισης ποιότητας σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα και χρήση των κατάλληλων τεχνικών και εργαλείων για την αξιολόγηση των διεργασιών και της διαβεβαίωσης συνεχούς βελτίωσης.
7. Σχεδιασμός ανάπτυξη και ενσωμάτωση προδιαγραφών τεχνολογίας στην εκπαίδευση για σκοπούς διασφάλισης ποιότητας σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα.
8. Παροχή στους μαθητές γνώσεων και δεξιοτήτων για αποτελεσματικό σχεδιασμό διαχείριση ελέγχου και αξιολόγησης ποιότητας σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα της τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης.
9. Σχεδιασμός και επιτυχημένη παράδοση εργασιών έρευνας μελέτης και ανάπτυξης σε ένα εξειδικευμένο περιβάλλον εντός του πεδίου της διασφάλισης ποιότητας στην εκπαίδευση παρουσιάζοντας μια εκτεταμένη λεπτομερή και κριτική κατανόηση των μαθημάτων.
10. Εξοπλισμός των φοιτητών με πρακτικά εργαλεία και τεχνικές για την προώθηση των επαγγελματικών στόχων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αντανακλώντας τις εμπειρίες και την εξειδίκευση τους.
11. Προσφορά στους μαθητές της δυνατότητας να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους εύκολα και αποτελεσματικά κάνοντας καινοτόμα χρήση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας ανεξάρτητα από τη φυσική απόσταση μεταξύ τους.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος , οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα
1. Αποκτήσουν δεξιότητες και εμπειρίες απαραίτητες για μηχανικούς οι οποίοι θα ηγηθούν στο τομέα διαχείρισης ποιότητας /διασφάλισης ποιότητας όπως εφαρμόζονται στη μηχανική.
2. Είναιικανοί να αναπτύξουν προγράμματα ανασύστασης εταιρίας βασισμένοι σε μια συνολική διαχείριση ποιότητας βάση συγκεκριμένων φιλοσοφιών και πλαισίων.
3. Είναι ικανοί να αναπτύξουν ποιοτικά και ποσοτικά εργαλεία για να αναλύσουν προβλήματα λειτουργικών εργασιών αναγνωρίζοντας τα αίτια και τα αποτελέσματα τους.
4. Εξοικειωθούν με τις διεργασίες ελέγχου των φορέων πιστοποίησης ποιότητας και τους φορείς τυποποίησης.
5. Χρησιμοποιούν κατάλληλες μεθόδους έρευνας για την ανάπτυξη αναγκαίων εργαλείων για την περαιτέρω μελέτη επικείμενων θεμάτων στην διαχείριση ποιότητας /διασφάλιση ποιότητας
. 6. Εξοικειωθούν με το ευρύτερο δίκτυο της εφοδιαστικής αλυσίδας των οργανισμών και να αναγνωρίζουν τα προϊόντακαι τις υπηρεσίες που θα επωφεληθούν με τυχόν βελτιώσεις.
7. Αναπτύξουν μια ενθουσιώδη κατανόηση του μοντέρνου σχεδιασμού στις κατασκευαστικές επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία 6 σίγμα. 8. Είναι εξοπλισμένοι με τις απαραίτητες γνώσεις και το δαιμόνιο να παίρνουν ρόλους λήψης αποφάσεων.
9. Κατανοούν τις οργανωτικές ιδρυματικές και επιχειρηματικές πλευρές της βιομηχανίας.
10. Να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν ικανοποιητικά τα σύγχρονα εργαλεία λογισμικού για προχωρημένη διασφάλιση ποιότητας όπως εφαρμόζεται στη μηχανική.
11. Να είναι ικανοί να αναπτύξουν μέσα βελτίωσης ποιότητας και να συγκεντρώνουν /διαχειρίζονται τις απαιτούμενες πληροφορίες.
12. Να είναι ικανοί να εκμεταλλεύονται τα αποτελέσματα της έρευνας στην διαχείριση ποιότητας/ διασφάλιση ποιότητας εντός του επαγγελματικού τους περιβάλλοντος αλλά και στην κοινωνία.
1. Αποκτήσουν και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους πάνω στη διασφάλιση ποιότητας στις πολιτικές και διεργασίες της διαχείρισης ποιότητας.
2. Αναγνωρίσουν ευκαιρίες για βελτίωση που βασίζονται στο σύστημα διαχείρισης εκπαιδευτικών οργανισμών βασισμένων στις φιλοσοφίες και τα πλαίσια διαχείρισης ποιότητας.
3. Εφαρμόσουν κατάλληλες μεθόδους και μέσα για να εμπλακούν στο τομέα ανθρωπίνου δυναμικού των εκπαιδευτικών οργανισμών στη διασφάλιση ποιότητας και στις πρωτοβουλίες διαχείρισης ποιότητας.
4. Εμπλέκονται στο πληροφοριακό σύστημα των εκπαιδευτικών οργανισμών στη διασφάλιση ποιότητας και την διαχείριση της.
5. Σχεδιάσουν ,αναπτύξουν και να ενσωματώσουν τις σπουδές τους πάνω στην έρευνα σχετικά με τη διασφάλιση και διαχείριση ποιότητας.
6. Εφαρμόσουν τις κατάλληλες μεθόδους και τα μέσα στην έρευνα σχετικά με θέματα διασφάλισης ποιότητας και διαχείρισης.
7. Αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν προϋποθέσεις , οδηγίες και πλαίσια σχετικά με τη διαχείριση και διασφάλιση ποιότητας.
8. Γίνουν γνώριμοι με τα διεθνή και παγκόσμια πρακτορεία διασφάλισης ποιότητας.
9. Αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τις προδιαγραφές και τα τεχνολογικά μέσα στην εκπαίδευση αναφορικά με τη διασφάλιση και διαχείριση ποιότητας.
10. Χρησιμοποιούν αποδοτικά νέες τεχνολογίες στη λήψη αποφάσεων στο τομέα της διασφάλισης ποιότητας που αντανακλούν τον τρόπο που λειτουργούν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί παγκοσμίως , σήμερα.
11. Εφαρμόσουν τις πολιτικές και διαδικασίες της διασφάλισης ποιότητας στα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών.
Οι περισσότεροι φοιτητές του εξ αποστάσεως προγράμματος στην διασφάλιση ποιότητας στην μηχανική αναμένεται να
Α) Εργαστούν ως επαγγελματίες σε εταιρίες μηχανικών.
Β) γίνουν επιχειρηματίες αναζητώντας να στήσουν ή να βελτιώσουν οργανισμούς
Γ) να είναι άνεργοι επαγγελματίες που αναζητούν να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους.
Εντός αυτού του πλαισίου, οι απόφοιτοι μας θα
1. Είναι ικανοί να χρησιμοποιούν αποδοτικά τις τελευταίες γνώσεις για το πώς να εφαρμόσουν τις αρχές διασφάλισης και διαχείρισης ποιότητας στη μηχανική σε περιβάλλον οργανισμών.
2. Αναπτύξουν δεξιότητες που προαπαιτούνται για να καινοτομήσουν , διαχειριστούν και ηγηθούν.
3. Αναπτύξουν δεξιότητες που είναι χρήσιμες για έναν άνθρωπο που εργάζεται σε έναν οργανισμό σαν έναν διαχειριστής ποιότητας.
Από πλευράς εκπαίδευσης
Το πρόγραμμα σπουδών έχει αναπτυχθεί /δομηθεί βάση των προδιαγραφών και των απαιτήσεων του εκπαιδευτικού τομέα. Ειδικότερα, υπάρχει ένα ισχυρό ενδιαφέρον σχετικά με τη διαχείριση ποιότητας και την ανάπτυξη ειδικών προδιαγραφών και διεργασιών που ακολουθούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα παγκοσμίως και ιδιαιτέρως σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτές /δασκάλους πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν θέσει διαχειριστών , είτε εργάζονται στο υπουργείο παιδείας είτε εργάζονται σε άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Οι απόφοιτοι του μεταπτυχιακού στην διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση θα είναι ικανοί να αναπτύξουν πολιτικές και να υιοθετήσουν αρχές μέσα και τεχνικές διαχείρισης και διασφάλισης ποιότητας για να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα. Τελειώνοντας, θα είναι ικανοί να σχεδιάσουν , να καινοτομήσουν , να διαχειρίζονται και να ηγούνται τις διαδικασίες διαχείρισης και διασφάλισης ποιότητας σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό.
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη απευθύνεται σε αποφοίτους αναγνωρισμένων ανώτατων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων από την Κύπρο και το εξωτερικό, που προέρχονται από το χώρο των επιστημών ευρύτερα (περιβαλλοντικές, φυσικές, ανθρωπιστικές, κοινωνικές επιστήμες, από το χώρο των τεχνολογιών και της παιδαγωγικής) και επιθυμούν να αναπτύξουν τις γνώσεις, τις ικανότητές τους και την επάρκειά τους στα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης στην τυπική, μη-τυπική και άτυπη εκπαίδευση μέσω των ΤΠΕ. Επιπλέον, το πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπως επίσης και ευρύτερα σε άτομα από ΜΚΟ και άλλους οργανισμούς στην Κύπρο και το εξωτερικό που ασχολούνται με θέματα περιβαλλοντικού, οικονομικού, κοινωνικού και πολιτισμικού χαρακτήρα.
- Use problem-based learning and service learning as methodologies for integrating sustainability issues in formal and non-formal education environments.
- Enhance knowledge for informed decision and policy-making on education for sustainable development issues.
- Develop a deeper understanding of the relationship between education policy and planning in the field of ESD; the institutional structures needed to support ESD policies; and the role of various actors and entities in shaping educational policy and change for sustainability.
- Enhance critical, analytical and integrative skills for developing ICT-enabled ESD curricula and training programmes.
- Produce professional experts on ICT-enabled ESD having the capacity to become reflective practitioners and agents of change, locally as well as globally.
- Offer a virtual learning environment supported by critical pedagogies in contextualising sustainability issues with innovative use of ICTs as means, as resources and as enabling transformative tools.
Σχολή των Επιστημών της Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών
Αειφόρα Ενεργειακά Συστήματα
The Sustainable Energy Systems program provides the graduates the necessary scientific foundations for establishing job positions, which will be created in the coming years in the field of energy planning, energy certification and energy upgrading of buildings. The progressing integration of the European directives into the Cypriot legislation regarding energy and buildings, creates new needs that continually induce the construction market in the search of know-how. The following areas are provided as examples:
- Energy certification of buildings
- Energy audits of buildings
- Energy saving in buildings
Integration of renewable energy sources (RES) in the building envelope Energy Renovation of buildings
The program also focuses on the production, transportation and energy management systems at the medium and large scales. The reduction of energy costs by employing renewable energy technologies, as well as the need for cost reductions of the energy have created in the recent years a dynamic liberalization of the electricity market. Furthermore, the impending penetration of the natural gas and the integration of the new fuel in the energy balance of European countries require the necessary expertise and graduate education, which the Frederick University and the Open University Cyprus aspire to provide through this program. Additionally to the aspects of production, transport and management, the program also approaches the thematic of environmental energy engineering, which currently has increased needs and limited expertise in the energy industry. Specifically, the program focuses on the environmental impacts of large energy infrastructure projects, but also the critical aspect of greenhouse gas emissions trading. The structure of the learning objectives is such that ensures both the acquirement of the necessary knowledge of this field, and the application of the testing methods and practices that are followed at the international level.
- Tο develop detailed knowledge and critical understanding of the core skills in rational use of energy sources, conventional (oil & gas) and renewable ones, in the power generation field and in the energy management, in the energy design of buildings and in achieving high energy efficiency of new and existing buildings;
- To obtain an in depth comprehension of the economics of energy, including the security of supply aspects, environmental costs and other externalities;
- To develop detailed knowledge on the assessment of performance of buildings and power production sites;
- To develop and use a significant range of principal and specialist skills, techniques and practices;
- To provide the expertise demanded by the necessity to implement the range of European Directives and national legislative acts in the energy and building sector and in the efficient use of conventional and renewable energy resources;
- To be able to apply this knowledge directly to complex applications;
- To plan and execute a significant project of research, investigation or development in a specialist area within the energy sector, demonstrating extensive, detailed and critical understanding;
- To critically review existing practice and develop original and creative solutions to problems within the energy sector and the domain addressed by the program, in corporating the marketing approach in order to capitalize on the solutions developed;
- To communicate and work effectively with peers and academic staff in a variety of tasks, demonstrating appropriate levels of autonomy and responsibility.
- Acquire skills and experiences necessary for engineers who will lead the fields oil & gas extraction, processing, storage and exploitation in efficient and clean power generation technologies, of rational use of energy, of renewable energy systems, of energy design of buildings and of evaluating and improving a building’s energy performance;
- Become familiar with the content and philosophy of the European and global legislative framework on energy and to understand the processes and factors that lead to its development;
- Understand the contemporary global, regional and local energy issues and develop systemic, critical and creative thinking about their impact on economic activities;
- Become familiar with the procedures, instrumentation and analysis needed to enforce pertinent legislation, enhance the issuance of energy-related certification, and better facilitate the environmental labelling procedure and perform feasibility analysis;
- Be able to use effectively state-of-the-art software tools for energy design of buildings, for dynamic simulation of the building’s performance, for the evaluation of thermal comfort and indoor air quality conditions and for the optimization of sustainable energy systems’ selection and sizing;
- Become familiar with the processes followed for the development of energy, environmental and sustainability policies;
- Be able to gather information about the main local and international funding opportunities for improving the energy efficiency of residential, commercial and public buildings and infrastructure;
- Obtaining the necessary knowledge background so that they can become chartered in the professional chambers and association;
- Be capable of using research results in education, within their professional environments and in society.
Σχολή Επιστημών Υγείας
Διοίκηση Υπηρεσιών και Μονάδων Υγείας
Το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διοίκηση της Υγείας έχει ως σκοπό να προετοιμάσει την επόμενη γενιά των ανώτερων στελεχών και ηγετών στον τομέα της Υγείας για μια εποικοδομητική σταδιοδρομία μιας και οι Μονάδες Υγείας είναι απαραίτητο να έχουν στρατηγικό σχεδιασμό, για να καταστούν ικανές να αντιμετωπίσουν τις επερχόμενες αλλαγές στο χώρο των δραστηριοτήτων τους. Η εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της ανάπτυξής τους επιτυγχάνεται με τη βαθιά γνώση και τη συνδυασμένη εφαρμογή της επιστήμης του Μάνατζμεντ με τις επιστήμες της Υγείας. Ο κλάδος της Υγείας είναι στενά συνδεδεμένος με το σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της πολυπλοκότητας και των αλλαγών. Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, τα νέα φαρμακευτικά και άλλα προϊόντα, η έντονη επιρροή των ΜΜΕ και η διαπίστωση της ανάγκης για αναδιοργάνωση, ασκούν καθοριστική επίδραση στις Υπηρεσίες Υγείας και τα στελέχη τους.
Για την απόκτηση γνώσεων και νέων εμπειριών, την ανάπτυξη προσωπικών και επαγγελματικών ικανοτήτων και την διαμόρφωση ή μετατροπή συγκεκριμένων συμπεριφορών, απαιτείται η συμμετοχή των στελεχών της Υγείας (ιατρών – νοσηλευτών - στελεχών εταιρειών του χώρου της Υγείας, κ.λπ.), σε κατάλληλα προγράμματα εκπαίδευσης. Ένα τέτοιο πρόγραμμα, που συνδυάζει τη Διοίκηση με την επιστήμη και την πρακτική της Υγείας, είναι το μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Υπηρεσιών και Μονάδων Υγείας.
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες σε θέματα Υγείας υπό την καθοδήγηση ειδικών στο χώρο καθώς και να μοιραστούν την εμπειρία και γνώση που ήδη κατέχουν σε θέματα διοίκησης υγείας.
Η δομή του προγράμματος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε οι υποψήφιοι να έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τη γνώση τους τόσο στη θεωρία όσο και στη πράξη σε βασικά θέματα του Health Management με σκοπό την αποτελεσματική αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων μέσα στο δυναμικό και πολύπλοκο περιβάλλον της βιομηχανίας στο χώρο της Υγείας.
- Κατανοήσουν τις βασικές αρχές και λειτουργίες διοίκησης των επιχειρήσεων και οργανισμών Υγείας.
- Προσεγγίσουν , κατανοήσουν και αναγνωρίσουν το περιβάλλον των επιχειρήσεων και οργανισμών Υγείας και τη ανάδειξη των χαρακτηριστικών τους.
- Μελετούν και χρησιμοποιούν τα σύγχρονα εργαλεία διοίκησης και διαχείρισης στον τομέα της Υγείας.
- Αξιολογούν και να κρίνουν τις στρατηγικές χειρισμών του εκσυγχρονισμένου επιχειρηματικού περιβάλλοντος του χώρου της Υγείας.
- Γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας και της ποιότητας του συστήματος Υγείας σε ενδοκρατικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο και το νομικό πλαίσιο στο οποίο αυτό κινείται.
- Κατανοήσουν και να αξιολογούν τους κινδύνους που διατρέχουν οι Οργανισμοί Υγείας(Risk assessment).
- Σχεδιάζουν , οργανώνουν και εκπονούν μία επιστημονική πτυχιακή διατριβή.
Ειδικότερα, το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών και Μονάδων Υγείας σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και με βάση τα πορίσματα της αξιολόγησης του προγράμματος σπουδών και την ανίχνευση των ειδικότερων αναγκών του Συστήματος Υγείας στη Κύπρο , σε συνεργασία με τις Διοικήσεις επιλεγμένων Νοσοκομείων, με διακεκριμένους επιστήμονες και καθηγητές Πανεπιστημίων καθώς και με εξειδικευμένα στελέχη σε θέματα Δημοσίου Μάνατζμεντ Υγείας στοχεύοντας :
- Στην απόκτηση ειδικών γνώσεων σε θέματα ευρωπαϊκής κοινωνικής πολιτικής Υγείας, θεσμικού πλαισίου και οργάνωσης συστημάτων υγείας, σχεδιασμού και αξιολόγησης πολιτικών υγείας, οικονομικών του τομέα υγείας, οργάνωσης-διοίκησης και χρηματοοικονομικής διαχείρισης των Δημοσίων Μονάδων Υγείας, συστημάτων διαχείρισης προμηθειών, λογιστικό σύστημα και κοστολόγηση νοσοκομείων και διοίκηση ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας
- Στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την εξάσκηση των σπουδαστών στο πλαίσιο επιμέρους εργαστηρίων ή/και μαθημάτων π.χ. στρατηγικού μάνατζμεντ, σύγχρονων εργαλείων δημοσίου μάνατζμεντ υγείας, διαχείρισης κοινοτικών προγραμμάτων, διαχείρισης βιοϊατρικής τεχνολογίας καθώς και στην απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων, μέσα από την εκμάθηση τεχνικών παρουσιάσεων με τη χρήση Η/Υ, την ανάπτυξη ιστοσελίδων και στη καλλιέργεια συνεργατικής συμπεριφοράς, κυρίως μέσα από την «από κοινού» επεξεργασία μελετών περίπτωσης και την ανάληψη ομαδικών σεμιναριακών εργασιών .
- Στη διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων που συνάδουν σε μία σύγχρονη διοικητική κουλτούρα στη διάπλαση του επιθυμητού προφίλ του Μάνατζερ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα Υγείας .
Σχολή Νομικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Επιχειρήσεων
Ο σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία στελεχών με ισχυρό υπόβαθρο στη διοίκηση επιχειρήσεων, που να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα ενισχύει τις δυνατότητες των συμμετεχόντων να οργανώσουν δική τους επιχείρηση ή να κάνουν καριέρα σε διευθυντικές θέσεις σε κορυφαίες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Το πρόγραμμα παρέχει επίσης το αναγκαίο υπόβαθρο στους συμμετέχοντες που πρόκειται να ακολουθήσουν καριέρα σε διευθυντικές θέσεις στο δημόσιο τομέα. Επιπλέον, μέσω της συμμετοχής τους σε ερευνητικά προγράμματα, σεμινάρια από ειδικούς και με την προετοιμασία της διατριβής τους. Οι συμμετέχοντες είναι επίσης έτοιμοι να συμμετάσχουν στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων στο επιχειρηματικό περιβάλλον..
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αναμένεται να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη κατανόηση σε μεταπτυχιακό επίπεδο στους τομείς των οικονομικών, χρηματοοικονομικής, λογιστικής, μάρκετινγκ και διοίκησης από καθηγητές με ειδίκευση στους τομείς αυτούς με διεθνώς αναγνωρισμένη έρευνα και δημοσιεύσεις. Ιδιαίτερα σημαντικό ότι, πέρα από την ανάπτυξη αναλυτικών δεξιοτήτων στους προαναφερθέντες τομείς, είναι η ανάπτυξη ηγετικών δυνατοτήτων και γνώσεων διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μέσω της μελέτης πραγματικών περιπτώσεων (case studies) στην αντιμετώπιση πραγματικών οικονομικών καταστάσεων στη μελλοντική τους καριέρα. Το πρόγραμμα προετοιμάζει επίσης τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση, λαμβάνοντας υπόψη τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη (sustainable growth) των κοινοτήτων τους.
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική.
- Κατανοούν τις αρχές μικροοικονομικού και μακροοικονομικού περιβάλλοντος που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και να βρίσκουν λύσεις για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.
- Αξιολογούν επενδύσεις και άλλες χρηματοδοτικές αποφάσεις.
- Δημιουργούν σχέδια μάρκετινγκ και τοποθέτησης νέων προϊόντων και υπηρεσίων στην αγορά.
- Αναπτύσσουν τις απαραίτητες διοικητικές και ηγετικές ικανότητες για να ηγούνται των επιχειρήσεών τους σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
- Εφαρμόζουν τις αρχές διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού με σκοπό την ενίσχυση της παραγωγικότητας του ανθρώπινου κεφαλαίου.
- Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τις νέες τεχνολογίες στην ανάλυση των δεδομένων προγραμματισμού νέων επιχειρηματικών σχεδίων.
-Κατανοούν τις λογιστικές αρχές που χρησιμοποιούνται στο επιχειρηματικό περιβάλλον..
Core modules:The Core MBA curriculum consists of nine courses aiming to cover the essential business disciplines and improve your analytical thinking and decision-making skills to enhance your professional career. The core courses will deal with many challenges facing business managers across different industry sectors.:
- MBA electives: The MBA elective portfolio offered by the School consists of 9 courses covering various subject areas. The electives will allow you to specialize in areas of specific interest or professional development or to explore new possible avenues. They will be delivered mainly by our experienced faculty but they also include guest lecturers from business or consulting firms who will share with you real-world experience.
- The list of electives courses is always updated and subject to change. You will have to choose any three of the available electives to fit your own specific needs and interests.
- MBA Specializations: The MBA offers you the opportunity to select one of the following two Specializations which best serves your career development, namely, the ‘Innovation & Entrepreneurship’ specialization and the “Strategic Marketing” Specialization. The specialization is achieved by completing a Final MBA Project on a relevant thematic topic and opting for a specific combination of three electives from the MBA elective portfolio.
- Thesis Modules: These include the Final MBA Project and a Research Methods course on the research methodology that can be a employed to carry out the project. The final project offers you a valuable opportunity to put into practice the theory you learnt and knowledge you acquired on the MBA. Working on a real-life business problem, the project consolidates your experience, enables you to develop specialized expertise and exposes you to career enhancing opportunities. The final project can be sponsored either by your current employer or other companies from various industries or government environment. This will give you a great opportunity to approach potential employers or organizations that are of particular interest to you. Examples include companies in sectors, such as, manufacturing, economics and finance, transportation and storage, retail and wholesale, consulting, distribution and logistics, scientific and technical activities.
Σχολή Νομικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Δημόσια Πολιτική και Διοίκηση
- Demonstrate basic knowledge of the fundamental concepts / topics of public policy and public administration, as well as the related topics of policy design and policy implementation within the institutional framework of liberal democracies..
- Identify the basic procedures regarding public budgeting and its importance as a policy instrument.
- Describe the fiscal organization and functioning of the EU and the basic procedures regarding the preparation and implementation of the EU budget.
- Understand the rationale of monetary unification, the state of the European Monetary Union (EMU) and its impact on the European macroeconomic performance.
- Identify regional development factors and forms of regional development management
-Analyse current issues of Strategic and Economic Policy Framework of European Funding (Lisbon Agenda/Strategy 2020).
-Understand the basic concepts and principles of adminitrative law and administration of the state.
Appreciate certain issues of institutional and operational modernization of public administration.:
Σχολή Νομικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ναυτικό Δίκαιο
Παρ όλο το διεθνή χαρακτήρα, ο τομέας της ναυτιλίας υπάγεται σε αυστηρούς κανόνες σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας που επίσης λειτουργούν σε ένα παγκόσμιο επιχειρηματικό πλαίσιο. Στην πραγματικότητα, ο τομέας της ναυτιλίας, χρειάζεται νομικούς συμβούλους και διευθυντές που είναι εφοδιασμένοι με γνώσεις τόσο σε νομικό όσο αλλά και επιχειρηματικό τομέα, ικανοί να λειτουργήσουν σε διαφορετικές δικαιοδοσίες και να αντιμετωπίσουν μια πληθώρα νομικών και επιχειρηματικών προκλήσεων.
Συνεπώς, η κατανόηση της αλληλοσυσχέτισης μεταξύ των κανονισμών, των επιχειρήσεων μεταφοράς , την οικονομική ανάπτυξη και την παγκοσμιοποίηση έχει γίνει μια απαιτητική και περίπλοκη δουλειά. Του εναντίον, κάθε συνήγορος ή επιχειρηματικός επαγγελματίας πρέπει να είναι ειδικός και στους δυο κλάδους: στο νομικό πλαίσιο αλλά και στην ναυτιλιακή επιχείρηση για να μπορέσει να καθιερώσει τον εαυτό του σαν αξιόπιστο σύμβουλο. Συνεπώς, μία από τις προσδοκίες του προγράμματος είναι να παρέχουν στους φοιτητές μια ενδελεχή κατανόηση της ενοποίησης του νόμου και της επιχείρησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ότι οι μοντέρνοι επαγγελματίες στη ναυτιλία είτε είναι νομικοί είτε διευθυντές , θα εκπαιδευτούν σε ένα λεπτομερές διεθνές πλαίσιο κανονισμών καθώς επίσης και σε εξειδικευμένες επιχειρηματικές πρακτικές και πρακτικές διαχείρισης , αλλά τα οικονομικά που διέπουν αυτήν την ιδιόρρυθμη βιομηχανία , και αυτό θα είναι το πλεονέκτημα που τους καθιστά εξαιρετικά ανταγωνιστικούς.
Συνεπώς, το πρόγραμμα καλύπτει όλα τα νομικά θέματα που είναι απαραίτητα για ένα δικηγόρο στο ναυτιλιακό τομέα ,ενώ την ίδια στιγμή , προετοιμάζει τους φοιτητές να γίνουν ειδικοί στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Το παρόν μεταπτυχιακό στοχεύει στο συνδυασμό της ουσιαστικής γνώσης και στο σύνολο δεξιοτήτων , τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα σήμερα για τον ναυτιλιακό τομέα.
Αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός άλλων , τα μαθήματα :
Ναυτικού δικαίου, δικαίου μεταφοράς αγαθών μέσω θαλάσσης και άλλων μέσων , ναυτασφάλιση κανονισμών διεθνούς εμπορίου , τραπεζικά και ναυτιλιακά οικονομικά , διαχείριση πλοίου και οικονομικά θαλάσσιας μεταφοράς , δικαιοδοσίες και εναλλακτικές επιλύσεις διαμαχών , και μοτίβα διεθνούς εμπορίου. Τα παραπάνω μαθήματα είναι ο πυρήνας του προγράμματος και αποτελούν ένα εξαιρετικό πρόγραμμα σπουδών με ακαδημαϊκά διαπιστευτήρια που είναι χρήσιμα για οποιοδήποτε νομικό ή επιχειρηματικό επαγγελματία που εύχεται να ειδικευτεί στην ναυτιλιακή βιομηχανία.
Μια μεγάλη γκάμα ευκαιριών, σε απαιτητικές θέσεις , είναι διαθέσιμες στους επικείμενους αποφοίτους. Η ποικιλομορφία του ναυτιλιακού τομέα και οι δραστηριότητες των υποτομέων , που ουσιαστικά διαμορφώνουν την βιομηχανία της ναυτιλίας , καθώς επίσης και το παγκόσμιο εμπόριο και τη μεταφορά που περιλαμβάνει εκατοντάδες από μεγάλες μεσαίες και μικρές εταιρίες ( και πολλές χιλιάδες που λειτουργούν παγκοσμίως) , εκ των οποίων όλες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους επιδέξιους και πολυτάλαντους επαγγελματίες. Σε αυτό το περιεχόμενο, το πρόγραμμα έχει υπολογιστεί προσεκτικά και έχει σχεδιαστεί να παράξει ανταγωνιστικούς και πολυτάλαντους επαγγελματικά δικηγόρους και διευθυντές που θα είναι ικανοί να εργαστούν σε ανώτατο επίπεδο στελεχών.
Ενδεικτικά , οι τομείς της κοινωνίας και της οικονομίας που θα επωφεληθούν από την επιπρόσθετη αξία των αποφοίτων αυτού του προγράμματος είναι :
- Τα πρακτορεία δημοσίου τομέα με ευθύνες ρυθμιστικού χαρακτήρα και άλλοι οργανισμοί με δημόσιο συμφέρον σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
- Προσωπικό ναυτιλιακών εταιριών στην ξηρά
- Νομικός και δικαστικός τομέας.
- Τραπεζικός και οικονομικός τομέας.
- Τομέας εμπορίου και ακόμα
- Ερευνητικό και ακαδημαϊκό τομέα.
Σε όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί η ίδια ομάδα καταρτιζόμενων ανθρώπων. Επίσης χρειάζεται να σημειωθεί πως το πρόγραμμα είναι μοναδικό στην Κύπρο και ένα από τα λίγα προγράμματα που προσφέρονται παγκοσμίως. .
1. Συμβουλεύσουν, να παραπέμψουν στην δικαιοσύνη και να διαπραγματευτούν βασισμένοι στη νομοθεσία που διέπουν την θέση του ναυάρχου, το διεθνές εμπόριο, και τη ναυτασφάλιση, τη νομοθεσία που διέπει τη μεταφορά αγαθών, τους εταιρικούς νόμους και το σχετικό ρυθμιστικό περιεχόμενο.
2. Παρουσιάσουν δεξιότητες διαπραγμάτευσης , επικοινωνιακές και επαγγελματικές δεξιότητες , τόσο σε προφορικό ή σε γραπτό επίπεδο.
3. Εφαρμόσουν ανεξάρτητη ανάλυση και έρευνα στο νομικό και επιχειρηματικό τομέα.
4. Κατανοήσουν τις πλευρές σχετιζόμενες με την διεθνή επίλυση διαμαχών ( συμβατικών και εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαμαχών) και τη σημασία της συνεργασίας και του φιλικού διακανονισμού διαμαχών χωρίς τη θυσία της αποδοτικότητας και τις επιμονής σε αιτιολογημένους στόχους και δικαιώματα.
5. Παρουσιάσουν μια γενική γνώση και κατανόηση των δομών, των διεργασιών , και των ιδρυματικών πρακτικών της ναυτιλίας και του εμπορίου στη παγκόσμια αγορά.
6. Εφαρμόσουν εργαλεία και τεχνικές σχετικές με τις διάφορες πτυχές της ναυτιλιακής επιχείρησης , μαζί με ένα εύρος επιχειρηματικών δεξιοτήτων που απαιτούνται σε διευθυντικές θέσεις εντός των ναυτιλιακών και σχετιζόμενων βιομηχανιών.
7. Αναπτύξουν, ενσωματώσουν και προωθήσουν δραστηριότητες σχετικές με τη νομοθεσία , την ναυτιλιακή επιχείρηση , το διεθνές εμπόριο και την διαχείριση στην ναυτιλία κάνοντας καλή χρήση της συνδυασμένης γνώσης από τους παραπάνω κλάδους και να αξιολογήσουν με κριτική σκέψη τις καταστάσεις και τα φαινόμενα της βιομηχανίας σαν εξειδικευμένοι επαγγελματίες.
8. Παρουσιάσουν τη κατάλληλη γνώση και εφαρμογή των μεθόδων που απαιτούνται για να προχωρήσουν σε ένα πτυχίο πάνω στην έρευνα ( διδακτορικό).
Σχολή Νομικής και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διεθνές Εμπόριο & Ναυτιλιακή Διοίκηση Διεθνές
Το μάθημα παρέχει μια περιεκτική ενοποιημένη ανασκόπηση των υποχρεωτικών μαθημάτων που είναι σημαντικά για μια ολοκληρωμένη κατανόηση του διεθνούς εμπορίου και της μεταφοράς. Ειδικότερα, το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη των γενικών επιχειρηματικών δεξιοτήτων που απαιτούνται από τους διαχειριστές που εργάζονται στο τομέα τους διεθνούς εμπορίου και της ναυτιλιακής επιχείρησης , στην ανάπτυξη κριτικών αναλυτικών δραστηριοτήτων που εφαρμόζονται στις προκλήσεις που συναντιούνται συνεχώς.
Η διεπιστημονική φύση του προγράμματος προετοιμάζει τους μαθητές σαν μελλοντικούς επαγγελματίες που μπορούν να λειτουργήσουν ικανοποιητικά σε ένα περίπλοκο εργασιακό περιβάλλον της διεθνούς αγοράς. Η ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων εντός του δυναμικού εμπορίου και της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και των διάφορων τομέων του, αποτελούνται από εκατοντάδες μεγάλες μεσαίες και μικρές εταιρίες που κάνουν δυνατή αυτήν την επιλογή.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα έχουν μια ποικιλία επιλογών καριέρας, συμπεριλαμβανομένου τις επιχειρήσεις εισαγωγής και εξαγωγής , τη διαχείριση πλοίου, την εμπορική διαχείριση , την ασφάλιση , την προώθηση του ναύλου, τη μεταφορά, την επιμελητεία, το πρακτορείου του λιμανιού, του εμπορίου, τα οικονομικά του πλοίου, τους ναυτιλιακούς κανονισμούς καθώς επίσης άλλα διοικητικά πόστα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Αγγλική.
1. Έχουν τις πνευματικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη στρατηγιών για την κατεύθυνση του διεθνούς εμπορίου και μεταφοράς.
2. Εξοικειωθούν με τις βασικές θεωρίες και πρακτικές της διεθνούς ναυτιλίας μεταφοράς και εμπορίου..
3. Μπορούν να περιγράψουν και να αναλύσουν κριτικά τις δομές και τα ιδρύματα της διαχείρισης και οργάνωσης της θαλάσσιας μεταφοράς.
4. Εξετάσουν τους οικονομικούς κινδύνους και τις ευκαιρίες του εμπορίου και της επιχειρηματικής μεταφοράς του περιβάλλοντος.
5. Είναι ικανοί να κατανοήσουν την εισαγωγή των νομικών οικονομικών ιδρυμάτων και πρακτικών του εμπορίου και της μεταφοράς.
1. Παρουσιάσουν μια περιεκτική γνώση και κατανόηση των δομών , των διαδικασιών και των ιδρυματικών πρακτικών του εμπορίου και της ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά.
2. Λειτουργήσουν σαν εκπαιδευμένοι επαγγελματίες που είναι ικανοί να αναπτύξουν, ενσωματώσουν και να προωθήσουν δραστηριότητες σχετικές με το διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλιακή διαχείριση καθώς επίσης και την αλληλεπίδραση αυτών με τα οικονομικά συστήματα
3. Παρουσιάσουν την κατάλληλη γνώση και το υπόβαθρο της έρευνας και τα εργαλεία που χρειάζονται για να προχωρήσουν σε ένα πτυχίο που βασίζεται στην έρευνα
4. Εγκαθιδρύσουν συνεργατικά δίκτυα με άλλα πανεπιστήμια για την προώθηση της έρευνας και του ακαδημαϊκού λόγου μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών και ακαδημαϊκού προσωπικού , ως μέσο απόκτησης εμπειρίας ικανοποιητικής εκμετάλλευσης των αποτελεσμάτων της έρευνας, παραδείγματα καλής πρακτικής και καινοτομίας.
5. Ενδυναμώσει την επικοινωνία και τα κανάλια ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στις ομάδες εργασίας , τα πανεπιστήμια και άλλα κέντρα που εξετάζουν θέματα εμπορίου και μεταφοράς σε τοπικό περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.
Για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος , οι μαθητές πρέπει να συμπληρώσουν 90 διδακτικές μονάδες (ECTS) .Τα υποχρεωτικά μαθήματα έχουν συνολικά 48 ΕCTS , ενώ 12 ΕCTS μοιράζονται σε μαθήματα επιλογής , και οι υπόλοιπες 30 ECTS αποδίδονται στην διπλωματική.
Ακολουθώντας τη δομή των προγραμμάτων που παρέχονται σε αυτά τα ιδρύματα όπως το σχολή οικονομικών του Λονδίνου και το κολέγιο Birkbeck, το πανεπιστήμιο του Λονδίνου, το πρόγραμμα θα προσφέρεται τα απογεύματα για να φιλοξενήσει τους εργαζόμενους φοιτητές.
Κάθε μάθημα θα προσφέρεται εντός μιας περιόδου 2 εβδομάδων παρέχοντας 36 ώρες επικοινωνίας σε 12 μέρες μαζί με τη πρόοδο και τη τελική εξέταση. 3 υποχρεωτικά μαθήματα και ένα επιλογής θα προσφέρονται κατά τη διάρκεια του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου. Το τρίτο εξάμηνο θα καλυφθεί με την απασχόληση πάνω στην διπλωματική.