DLEDA102: Αποτελεσματική Ηγεσία και Μάθηση

Shares

DLEDA102: Αποτελεσματική Ηγεσία και Μάθηση

Το μάθημα “Αποτελεσματική Ηγεσία και Μάθηση” είναι επιλεγόμενο και ανήκει στην ενότητα μαθημάτων “Διοίκηση, Εκπαίδευση και Πολιτική”. Το θέμα του είναι η εξέταση της επίδρασης των ηγετών σχολικών μονάδων στα αποτελέσματα των μαθητών και γενικότερα στα σχολικά αποτελέσματα.

Ο ρόλος του σχολικού ηγέτη στην σχολική επιτυχία, στην εφαρμογή καινοτομιών, στην δημιουργία και συντήρησης κουλτούρας και στην διαχείριση αλλαγής στην εκπαίδευση. Αυτό έχει διαφανει πλέον καθαρά σε πολλές διεθνείς έρευνας αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και ειδικότερα σε έρευνες ποσοτικοποίησης της επίδραση του διευθυντή ή του σχολικού ηγέτη στην σχολική επιτυχία. Μάλιστα είμαστε σε θέση σήμερα να γνωριζουμε πως ο αποτελεσματικός σχολικός ηγέτης είναι ο δεύτερος σε θετική επίδραση σχολικός παράγοντας μετά τον αποτελεσματικό εκπαιδευτικό. Η επίδραση του σχολικού ηγέτη είναι κυρίως έμμεση δηλαδή ο σχολικός ηγέτης επιδρά θετικά ή αρνητικά στα μαθησιακά αποτελέσματα μέσω της επίδρασης που έχει σε μεταβλητές όπως οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οργανωτικές δομές κλπ.

Στα πλαίσια του μαθήματος ο φοιτητής θα έρθει σε επαφή με τα μοντέλα επίδρασης του σχολικού ηγέτη στα μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα και ειδικότερα θα γνωρίσει τις οδούς επίδρασης και πόση σημαντική είναι η κάθε μία. Ένα σημείο το οποίο δεν έχει πληρως ξεκαθαρίσει μέσα από την έρευνα για την αποτελεσματική ηγεσία είναι οι πρακτικές που πρέπει να εφαρμόζει ο αποτελεσματικός διευθυντής. Πολλές είναι οι πρακτικές που έχουν αναφερθεί εώς σήμερα ως αποτελεσματικές αλλά δεν έχουμε (ως ερευνητική κοινότητα) καταλήξει σε ένα τελικό και συγκεκριμένο σύνολο τέτοιων πρακτικών. Το γενικότερο ζήτημα της έρευνας στο πεδίο της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας είναι επίσης σημαντικό κομμάτι του μαθήματος.

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα έχει ως απώτερο στόχο την εξοικείωση του φοιτητή με την έννοια της αποτελεσματικής ηγεσίας, τους τρόπους επίδρασης του ηγέτη σε αποτελέσματα μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας, την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρεται ένας αποτελεσματικος σχολικός ηγέτης καθώς και τους τομείς στους οποίους ο ηγέτης παρουσιάζεται να έχει καταλυτική σημασία (αλλαγή, σχολική αποτυχία, κουλτούρα, αποτελεσματική διδασκαλία).

 

 Διαδικασία εγγραφής

Α) Κριτήρια Εισδοχής Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

  • Επίσημα επικυρωμένα πιστοποιητικά ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο ΤΕΙ/ΑΕΙ ή πανεπιστημιακός τίτλος εξωτερικού αναγνωρισμένος από ΔΟΑΤΑΠ, με αναλυτική βαθμολογία).

  • Επικυρωμένο Απολυτήριο Λυκείου.

  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Ταυτότητας.

  • Δύο (2) φωτογραφίες ταυτότητας.

  • Αποδεικτικά στοιχεία γνώσης της Αγγλικής γλώσσας (αν απαιτείται).

  • Μία (1) συστατική επιστολή (Πρότυπο)

  • Έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων (Οδηγίες)

  • Αίτηση

Β) Προεγγραφή

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση και επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα αποστέλλει στο πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο «Εξέλιξη».

  • Το κέντρο «Εξέλιξη» αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.

  • Το πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.

Γ) Εγγραφή

Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή αυτός καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης(Προκαταβολή) των διδάκτρων. Ακολούθως στο φοιτητή αποστέλλονται όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία χρήσης