ADE104: Στρατηγικές Διδασκαλίας και Ενεργητικές εκπαιδευτικές Τεχνικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Περιεχόμενο μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος δίδεται η προσέγγιση των στρατηγικών διδασκαλίας, των διάφορων ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών που ενεργοποιούν τον ενήλικά εκπαιδευόμενο, και η ανάλυση και σχεδιασμός μιας μικρόδιδασκαλίας. Καλύπτονται επίσης βασικές αρχές της Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (όπως για παράδειγμα τη διάγνωση αναγκών, ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η υλοποίηση και αξιολόγηση). Ενδεικτικές ενότητες είναι οι ακόλουθες:
-
Τα χαρακτηριστικά του ενήλικα εκπαιδευόμενου και οι προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης
-
Η παραδοσιακή διδασκαλία και ο ρόλος του εκπαιδευτή
-
Η διερευνητική διδασκαλία και ο ρόλος του εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου.
-
Η δόμηση της ομάδας και η συνεργατική προσέγγιση στη διερεύνηση, το συλλογισμό και τον αναστοχασμό.
-
Μορφές και τεχνικές επικοινωνίας
-
Διδακτικά στιλ και μαθησιακά στιλ.
-
Η αξιοποίηση του κύκλου της μάθησης
-
Εκπαιδευτικές τεχνικές και ο συνδυασμός τους. Παράγοντες που συνυπολογίζονται στη διαμόρφωση του κατάλληλου διδακτικού περιβάλλοντος μάθησης.
-
Σχεδιασμός διδασκαλίας. Στόχοι, διδακτικά εργαλεία, αξιολόγηση.
-
Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων: η διερεύνηση των αναγκών, οι ιδιαιτερότητες της ομάδας, η δόμηση του σκοπού και των στόχων. Δείκτες επιτυχίας του εκπαιδευόμενου και δείκτες επάρκειας του επάρκειας του εκπαιδευτή. Διδακτικές πρακτικές.
-
Αξιολόγηση των παραμέτρων που λαμβάνονται υπόψη στην ανάπτυξη προγράμματος: χρόνος, χώρος, μαθησιακά εργαλεία, οι φορείς ανάπτυξης και υλοποίησης του προγράμματος.
-
Υποστήριξη του προγράμματος και αναθεώρηση.
Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα μαθήματος
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος , οι μαθητές θα είναι ικανοί να:
-
Αναπτύξουν ικανότητες ταξινόμησης και ανάλυσης διδακτικών στρατηγικών
-
Αναγνωρίζουν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές
-
Κατανοούν το ρόλο του εκπαιδευτή και του ενήλικα μαθητή κατά τη διδακτική διαδικασία ανάλογα με τη χρήση και αξιοποίηση διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.
-
Σχεδιάζουν μκροδιδασκαλία
-
Αποκτήσουν δεξιότητες Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
-
Έρθουν σε επαφή με τα μοντέλα Ανάπτυξης Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
-
Κατανοούν το εύρος των διδακτικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία και μάθηση
-
Χρησιμοποιούν τη γνώση και σχετικές θεωρίες Εκπαίδευσης Ενηλίκων στη μαθησιακή διαδικασία
-
Αξιολογούν, να σχεδιάζουν εργαλεία αξιολόγησης και να λαμβάνουν διορθωτικά μέτρα σε συνάρτηση με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε συνάρτηση με τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
-
Εξοικειωθούν με ένα εύρος εκπαιδευτικών τεχνικών και μέσων
-
Εφαρμόζουν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη διδασκαλία τους
Διαδικασία εγγραφής
Α) Κριτήρια Εισδοχής Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
-
Επίσημα επικυρωμένα πιστοποιητικά ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο ΤΕΙ/ΑΕΙ ή πανεπιστημιακός τίτλος εξωτερικού αναγνωρισμένος από ΔΟΑΤΑΠ, με αναλυτική βαθμολογία).
-
Επικυρωμένο Απολυτήριο Λυκείου.
-
Επικυρωμένο Αντίγραφο Ταυτότητας.
-
Δύο (2) φωτογραφίες ταυτότητας.
-
Αποδεικτικά στοιχεία γνώσης της Αγγλικής γλώσσας (αν απαιτείται).
-
Μία (1) συστατική επιστολή (Πρότυπο)
-
Έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων (Οδηγίες)
Β) Προεγγραφή
-
Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση και επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα αποστέλλει στο πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο «Εξέλιξη».
-
Το κέντρο «Εξέλιξη» αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.
-
Το πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.
Γ) Εγγραφή
Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή αυτός καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης(Προκαταβολή) των διδάκτρων. Ακολούθως στο φοιτητή αποστέλλονται όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.