ADE204: Εκπαιδευτική Ηγεσία και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού

Shares

ADE204: Εκπαιδευτική Ηγεσία και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο της ομαδικής εργασίας στους οργανισμούς

  • Χαρακτηριστικά πετυχημένης ομαδικής εργασίας σε οργανισμούς

  • Επαγγελματικές κοινότητες μάθησης στην εκπαίδευση

  • Διαχείριση συγκρούσεων σε οργανισμούς

  • Συνεδρίες προσωπικού

  • Ηγεσία ομάδων στην εκπαίδευση

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος , οι μαθητές θα είναι ικανοί να:

  1. Γνωρίζουν τις βασικές έννοιες που αφορούν την ομαδική εργασία

  2. Αναπτύσσουν με χρήση παραδείγματος τις φάσεις ζωής μιας ομάδας εργασίας

  3. Αναλύουν αποτελεσματικές ομάδες εργασίας και να επεξηγούν τα χαρακτηριστικά τέτοιων ομάδων

  4. Παρουσιάζουν τα στάδια ανάπτυξης μιας ομάδας

  5. Επεξηγούν τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ομαδικών εργασιών στα σχολεία

  6. Διακρίνουν τις διαφορές στους ρόλους που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί στις ομάδες εργασίας στα σχολεία.

  7. Αναπτύσσουν τα σημαντικότερα μοντέλα ηγεσίας ομάδας

  8. Κατανοούν τη σημασία της ηγεσίας για ποιοτική ομαδική εργασία

  9. Κάνουν διάγνωση των πιο συνηθισμένων αρνητικών καταστάσεων στις ομαδικές εργασίες και να προτείνουν λύσεις για επίλυση τους

  10. Εξηγούν με παραδείγματα το μοντελο λειτουργιών ηγεσίας του mcgrath

  11. Αναπτύσσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του εν λόγω μοντέλου .

  12. Γνωρίζουν τις αρχές προετοιμασίας και οργάνωσης των συνεδριάσεων προσωπικού

  13. Επεξηγούν τις αρχές παραγωγικής διεξαγωγής συνεδριάσεων

  14. Αξιοποιούν τις συνεδριάσεις για σκοπούς σχολικής βελτίωσης

  15. Αξιολογούν περιπτώσεις συνεδριάσεων εντοπίζοντας θετικά και αρνητικά στοιχεία και τρόπους βελτίωσης.

  16. Επεξηγούν με δικά τους λόγια τον ορισμό της επαγγελματικής κοινότητας μάθησης

  17. Αναφέρουν σημαντικούς θεωρητικούς που επηρέασαν τα όσα γνωρίζουμε για τις EKM

  18. Περιγράφουν την ιστορική εξέλιξη των ΕΚΜ μέσα από την έρευνα για τη σχολική αποτελεσματικότητα

  19. Επεξηγούν τα βασικά χαρακτηριστικά των ΕΚΜ

  20. Αιτιολογούν τη σημασία τους για τη σχολική βελτίωση

  21. Κρίνουν την μεθοδολογική επάρκεια της έρευνας όσον αφορά την επίδραση των ΕΚΜ σε μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα

  22. Επεξηγούν το θεωρητικό μοντέλο επίδρασης των ΕΚΜ σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες

  23. Αναλύουν τις δυσκολίες στην μέτρηση της επίδρασης των ΕΚΜ

  24. Αναφέρουν παραδείγματα επίδρασης των ΕΚΜ σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες

  25. Επιχειρηματολογούν σχετικά με τη σημασία του διευθυντή σχολικής μονάδας

  26. Διακρίνουν και να επεξηγούν τη διαφορά ανάμεσα στην έμμεση και άμεση επίδραση του διευθυντή

  27. Αναλύουν τα νέα καθήκοντα και ρόλο του διευθυντή στα πλαίσια των ΕΚΜ

  28. Εξοικειωθούν με την έννοια “όραμα” και τους διαφορετικούς ορισμούς

  29. Διατυπώνουν δήλωση οράματος με έμφαση στην μάθηση και βελτίωση της επίδοσης των μαθητών

  30. Επεξηγούν το θεωρητικό μοντέλο επίδρασης του οράματος στα μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα

  31. Αναλύουν τα στάδια διαμόρφωσης του οράματος

  32. Επεξηγούν τις προϋποθέσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του οράματος σε μια σχολική μονάδα

  33. Επιχειρηματολογούν για την ανάγκη ανάπτυξης συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό των σχολείων

  34. Επεξηγούν τη σημασία της συνεργασίας με βάση τα αποτελέσματα από διεθνείς έρευνες και εξετάσεις

  35. Αναλύουν το νόημα της συνεργασίας κάνοντας αναφορά στα χαρακτηριστικά της συνεργασίας όπως αυτά παρουσιάζονται στη σύγχρονη βιβλιογραφία

  36. Αναφέρουν μορφές συνεργασίας

  37. Επιχειρηματολογούν για τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία εκπαιδευτικών

  38. Αναπτύσσουν τις προϋποθέσεις ανάπτυξης συνεργασίας στα σχολεία

  39. Κατανοούν το δεδομένο της συνεχούς αλλαγής στον χώρο της εκπαίδευσης

  40. Επεξηγούν και να ερμηνεύουν τους τρόπους με τους οποίους η αλλαγή επηρεάζει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων

  41. Αξιολογούν τις αιτίες και τις αφορμές της αλλαγής στην εκπαίδευση

  42. Αξιολογούν τους βασικούς παίκτες σε μία πολιτική αλλαγής και τα πιθανά οφέλη για κάθε εμπλεκόμενο μέρος

  43. Ερμηνεύουν πολιτικές αλλαγές με βάσει τα κίνητρα και τις αξίες αυτών που τις προωθούν

  44. Περιγράφουν την έννοια της πραγματικής αλλαγής για τους εκπαιδευτικούς και πως αυτή διαμορφώνεται.

  45. Υπεξάγουν τακτικές και στρατηγικές πετυχημένης εισαγωγής αλλαγής σε σχολεία.

  46. Διακρίνουν διαφορές ανάμεσα σε συγκρούσεις και προσωπικές επιθέσεις

  47. Δίνουν ορισμό για τις συγκρούσεις

  48. Αναφέρουν και να εξηγούν πηγές-αιτίες συγκρούσεων

  49. Κατανοήσουν πως οι συγκρούσεις δεν αποτελούν απαραίτητα προβληματική κατάσταση αλλά μπορεί να αποτελέσουν όχημα ουσιαστικής αλλαγής

  50. Αναλύσουν και να αξιολογήσουν στρατηγικές προσέγγισης συγκρούσεων

 

Διαδικασία εγγραφής

Α) Κριτήρια Εισδοχής Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

  • Επίσημα επικυρωμένα πιστοποιητικά ακαδημαϊκών προσόντων (πτυχίο ΤΕΙ/ΑΕΙ ή πανεπιστημιακός τίτλος εξωτερικού αναγνωρισμένος από ΔΟΑΤΑΠ, με αναλυτική βαθμολογία).

  • Επικυρωμένο Απολυτήριο Λυκείου.

  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Ταυτότητας.

  • Δύο (2) φωτογραφίες ταυτότητας.

  • Αποδεικτικά στοιχεία γνώσης της Αγγλικής γλώσσας (αν απαιτείται).

  • Μία (1) συστατική επιστολή (Πρότυπο)

  • Έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων (Οδηγίες)

  • Αίτηση

Β) Προεγγραφή

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση και επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα αποστέλλει στο πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο «Εξέλιξη».

  • Το κέντρο «Εξέλιξη» αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.

  • Το πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.

Γ) Εγγραφή

Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή αυτός καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης(Προκαταβολή) των διδάκτρων. Ακολούθως στο φοιτητή αποστέλλονται όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία χρήσης